Den gröna turisten

Idéer och inspiration för ett hållbart resande

Uppdatering: Utmaningen 2015

Leave a comment

Pula, SardinienJag vet att Den gröna turisten under större delen av året har varit väldigt kamouflerad i skogen och inte synts till… Nej, faktum är att arbetet tagit upp större delen av min tid. Samtidigt har det också gjort att jag åtminstone kan stryka en punkt från utmaningslistan! Jippi! Det började se lite mörkt ut annars…

Arbetet inom turismen har under de senaste månaderna tagit mig till en för mig tidigare okänd region av Italien; Sardinien. Innan jag åkte ska det erkännas att jag inte riktigt förstod varför alla snackar så mycket om Sardinien. Vad är grejen liksom?

Efter att ha rest runt på ön i två månader förstår jag nu bättre varför alla pratar om den. Sardinien för mig var en plats som sakta smög sig på, först var jag där och undrade vad grejen var, sedan var jag där och undrade fortfarande vad grejen var, helt plötsligt vaknade jag en dag och insåg att det var som att ha hittat hem.

Nu ska jag bara samla mig lite, sedan ska jag försöka att skriva ett par upplysande (nåja…) inlägg för att försöka förklara också för er vad grejen är…

Watch this space!

Leave a Reply

