Den gröna turisten

Idéer och inspiration för ett hållbart resande

Då sätter vi igång!

Leave a comment

Den gröna turisten har tagit emot sin första utmaning för året! En av mina vänner, som inte kan svenska och därför inte själv ville skriva på bloggen, har just fått arbete i Sibirien. Brr… Alldeles riktigt påpekade hon att en del av att lära känna ett nytt land och en ny kultur är att försöka se så mycket som möjligt av det. Eftersom hon ska ägna det kommande året åt att lära känna ett nytt land, utmanade hon mig till att under samma tidsperiod vidga mina vyer i det land där jag bott de senaste åren genom att besöka minst en region där jag aldrig satt min fot hittills. Utmaningen antagen!

Det innebär att jag, innan året är slut, ska besöka minst en av regionerna Trentino Alto Adige, Friuli Venezia-Giulia (i nordöstra Italien), Abruzzo, Molise (centrala Italien), Apulien, Basilicata, Kalabrien (södra Italien) eller Sardinien. Hmm… Intressant…

Du kan följa mina framsteg på sidan Utmaningen 2015. Och naturligtvis är du välkommen att fylla på listan, det är bara att skriva en kommentar och berätta vad du gjort eller ska göra för nytt och spännande och vad du vill utmana mig att göra!

Leave a Reply

