Den gröna turisten

Idéer och inspiration för ett hållbart resande

Kom igen! Du törs!

5 Comments

Medan jag sitter och tittar tillbaka på året som gått kan jag samtidigt inte låta bli att börja blicka framåt och drömma mig bort till allt spännande som 2015 ska föra med sig. Drömprojekten för året är många till antalet men åtminstone ett par av dem ska bli verklighet, det har jag bestämt mig för!

Inför det nya året vill Den gröna turisten lansera Utmana Den gröna turisten! Det handlar inte om att tävla i vem som är bäst och modigast utan helt enkelt om att våga testa på nya saker. Det kan handla om att testa ny mat, resa på ett sätt du aldrig tänkt på att göra eller till en typ av plats du aldrig trodde du skulle besöka. Fantasin sätter gränserna! Allt du behöver göra är att skriva en kommentar av typen “Jag har just ätit indonesisk mat för första gången i mitt liv. Jag utmanar dig att äta något du aldrig tidigare ätit!” här på bloggen så lovar jag att göra allt för att klara av samma sak. Jag lovar dessutom att skriva och berätta om mina försök att svara på era utmaningar. Ni får naturligtvis jättegärna skriva och berätta mer om hur det gick till när ni gjorde det som ni utmanar mig i. Utmaningen pågår hela året. Så vad väntar du på? Kom igen! Jag utmanar dig att utmana mig!

5 thoughts on “Kom igen! Du törs!

  1. Klart jag ska utmana dig, vänta du bara!! 😉 Jag vet bara inte i vad än, så jag återkommer i ärendet…

    Like

  2. Pingback: Utmaningen 2015 | Den gröna turisten

  3. Jag hade nästan glömt, men nu du kommer utmaningen. Jag utmanar dig att göra nånting som du tidigare sagt att du aldrig kommer att göra. Själv har jag påstått att siffror och ekonomi är nåt jag aldrig vill hålla på med och nu sitter jag här i beredskap att läsa en 4-veckors kurs i just företagsekonomi… Frivilligt. Och dessutom betalar jag pengar för det. 🙂

    Like

  4. Åh vilken spännande utmaning! Det här kräver lite tankearbete…
    Lycka till med studierna!

    Like

Leave a Reply

