Den gröna turisten

Idéer och inspiration för ett hållbart resande

Can’t write… Packing…

Leave a comment

Idag kämpar jag som bäst med att följa mina egna råd när det gäller att packa smart. Jag vet att många av er läsare tycker att det här med packning inte är den roligaste delen av resförberedelserna och därför får ni idag ett tips av mig på en hemsida jag råkade hitta när jag egentligen letade efter något helt annat:

http://www.packlista.com/

Jag säger inte att den är komplett. Vid en snabb testkörning fick jag till exempel rådet att packa hjälm och plattång för en veckas vandring. Klart, vandring fanns inte som alternativ så jag blev tvungen att välja äventyr, då kanske hjälm kan vara på sin plats. Jag antar att de räknar med att jag som kvinna gladeligen släpar på en plattång i ryggsäcken för att slippa hjälmfrilla… Men lite roligt kan man ha med den. Fast just ja, det var packa jag skulle…

Leave a Reply

