Den gröna turisten

Idéer och inspiration för ett hållbart resande

Hur är läget?

Leave a comment

Den gröna turistenIdag ska jag göra något så ovanligt som ett inlägg av ett personligare slag. Utöver mina utflykter till olika platser brukar jag inte skriva om vad jag gör personligen av principskäl. Tanken med den här bloggen är inte att berätta om vad jag gör utan att sprida bra idéer om hållbart resande till er läsare. Ja ja, jag har fattat det, säger du nu. Kära värld, bloggens undertitel är ju “Idéer och inspiration för hållbart resande”. Du har en poäng där, låt oss gå vidare.

Som den uppmärksamma läsaren redan har märkt, har jag på senare inte haft tid att uppdatera bloggen lika ofta som tidigare. Det kommer att vara så även fortsättningsvis och jag hoppas att du ändå fortsätter att titta in här ibland. Jag ska jobba med turism (som av en händelse…) i höst och det innebär långa arbetsdagar och lite ledig tid. Ändå ser jag jättemycket fram emot den här erfarenheten. Jag hoppas också kunna sprida lite inspiration om hur man kan baka in lite hållbarhet i sin semester med små enkla medel. Det behöver ju trots allt inte alls vara så komplicerat.

Innan arbetet börjar ska jag semestra lite själv och jag har stoppat ner ett par idéer i bagaget som ni också kommer att få ta del av. Passa på och njut av sommaren men glöm inte bort Den gröna turisten, titta in här på bloggen då och då!

Leave a Reply

