Den gröna turisten

Idéer och inspiration för ett hållbart resande

Work in progress

Leave a comment

Work in progressOm ni trodde att jag hade glömt bort er, mina kära läsare, så hade ni fel. Bakom kulisserna jobbar jag för fullt med att vaska fram nya idéer som förhoppningsvis ska vara lika inspirerande för er som de är för mig. Dessutom ska sommarens resor planeras… Ja, ni vet hur det är när semestern äntligen börjar hägra vid horisonten.

Då och då måste man bryta loss från jobbet och ge sig ut också. Får jag inte frisk luft regelbundet märks det i allt det övriga jag gör på en gång. Förra helgen passade jag på att kombinera nytta med nöje, jag behövde lite foton till några olika saker och dessutom behövde jag gå in mina nyinköpta sommarvandringskängor. Jag åkte till Sestri Levante, cirka en timmes tågresa från Genua och gick till det närliggande Riva Trigoso. Under vandringen tog jag lite bilder som ni nog kommer att få se framöver i olika sammanhang. Bilden som illustrerar det här inlägget är tagen under den utflykten. Strax innan själva vandringsleden startar hittade jag en cykel som förmodligen sett aktivare dagar… Jag lovade mig själv att inte bli som den, även om den är väldigt vacker att titta på…

Leave a Reply

